(Okey, en, to, tre, fir)
Nå har jeg vært en uke på det britiske kontinent
Om britene kan man si ting hvis man ønsker å si noe slemt
For de går av skaftet når de blir suggerert av sin forakt
Jeg husker at David Beckham fikk dette smertelig erfart
Men så driver de med ting som er sikkert og visst
Det vil jeg tro er alltid rart for en vanlig norsk turist
For hvor enn du er så har de en hyper oppmеrksomhet
Og da tenker jеg på den britiske høflighet
De sier I'm sorry
I am really sorry
Det er en engelsk skikk
På buss eller pub eller fortau
Hvor som helst, ja kanskje i en butikk
De beklager hvis de bare skal gå forbi din kropp
Oppstår det en berøring kan de ikke si unnskyld nok
Og du dulter ikke borti en engelskmann på en pub
Tenk på en skvulpende skvettende øl, nei jeg har ikke engang rim
I Norge dulter vi her og der som en selvfølgelighet
Det er ikke særlig hyggelig men det er måten vi kan og vet
På bussen skal vi presse oss inn før alle kommer seg av
Det er ikke vits å sløse med ord for ingen ønsker at
Vi sier beklager
Virkelig beklager
Nei det æ'kke en norsk skikk
På buss eller bar eller fortau
Hvor som helst, og ikke i en butikk
Ikke på en bar (I'm sorry)
Ikke i en butikk (Å si beklager)
Ikke på en buss (I'm sorry)
Det æ'kke en norsk skikk (Å si beklager)
Ikke på en bar (I'm sorry)
Ikke i en butikk (Å si beklager)
Ikke på en buss (I'm sorry)
Det æ'kke en norsk skikk (I'm really sorry)